Plany studiów obowiązujące w roku akademickim 2022/2023
- Administracja I stopnia I rok
- Administracja I stopnia II rok
- Administracja I stopnia III rok
- Administracja II stopnia I rok
- Administracja II stopnia II rok
Programy studiów
- Administracja I stopnia I rok
- Administracja I stopnia II rok
- Administracja I stopnia III rok
- Administracja II stopnia I rok
- Administracja II stopnia II rok
Ścieżki rozwoju (tzw. specjalności) realizowane w ramach studiów I stopnia
- Administracja podmiotów państwowych i samorządowych
-
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja podmiotów państwowych i samorządowych jest przygotowany do pracy urzędniczej w instytucjach państwowych i samorządowych oraz do wykorzystania zdobytej wiedzy administracyjno-prawnej, uzupełnionej o elementy interdyscyplinarne w instytucjach niepublicznych.
-
Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
-
- Administracja w biznesie
-
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja w biznesie ma wiedzę dotyczącą prowadzenia własnej działalności gospodarczej i specyfiki pracy w podmiotach gospodarczych. Wie ponadto jakie kroki podjąć celem założenia własnej firmy i podjęcia efektywnej współpracy z innymi prywatnymi podmiotami.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
-
- Administracja dla bezpieczeństwa
-
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja dla bezpieczeństwa jest przygotowany do wykonywania zadań w jednostkach i służbach odpowiedzialnych za zachowanie bezpieczeństwa i porządku publicznego. Dzięki zdobytej wiedzy potrafi także diagnozować i rozwiązywać problemy związanymi z zachowaniem bezpieczeństwa w sytuacjach kryzysowych.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
Absolwent studiów I stopnia przygotowujący się do pracy w administracji to:
- w obszarze wiedzy:
- wykwalifikowany pracownik – który dysponuje uporządkowana wiedzą nie tylko z zakresu administracji i prawa, ale także wybranymi aspektami wiedzy interdyscyplinarnej, poszerzoną m.in. o elementy zarządzania, ekonomii, wiedzy o człowieku i jego roli w strukturach administracyjnych, dzięki czemu może zajmować w organizacji różne stanowiska, realizować multiperspektywiczne zadania, dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości, a przede wszystkim w praktyce wykorzystywać zdobytą podczas studiów interdyscyplinarną wiedzę;
- kompetentny administrator – który nie tylko wykazuje się wiedzą w zakresie profesjonalnej terminologii administracyjno-prawnej, ale także narzędzi służących właściwej interpretacji przepisów prawnych, co pozwala mu zabierać głos w dyskusji i brać czynny udział w procesie decyzyjnym;
- etyczny urzędnik – który pracuje w oparciu o znajomość nie tylko norm prawnych, ale także moralnych i etycznych, co z kolei przekłada się na właściwą atmosferę w miejscu pracy. Ma ponadto wiedzę z zakresu prawa własności intelektualnej, co pozwala właściwie korzystać z literatury oraz ze źródeł dostępnych w Internecie;
- w obszarze umiejętności i kompetencji społecznych:
- elastyczny pracownik – który w związku z umiejętnościami wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce, posługiwaniem się specjalistycznym językiem, znajomością i rozumieniem obowiązujących uregulowań prawnych potrafi godnie reprezentować swój zakład pracy „na zewnątrz”, a także realizować wspólnie z pozostałymi pracownikami powierzone im zadania. Elastyczny pracownik poszukuje nowych, innowacyjnych, a zarazem korzystnych i praktycznych rozwiązań;
- dobry planista – który charakteryzuje się umiejętnościami analitycznymi, myśleniem sekwencyjnym oraz myśleniem przyczynowo – skutkowym umożliwiającym przewidywanie konsekwencji podejmowanych decyzji, co sprawia, że pracownik jest przygotowany do analizy problemów związanych z życiem zawodowym i nie obawia się podejmowania trudnych decyzji;
- sprawny i myślący urzędnik – który potrafi wziąć udział w merytorycznej dyskusji broniąc w niej stawianych przez siebie też i zasadnie argumentując swoje opinie. Pracownik potrafi również wyartykułować poglądy w formie pisemnej bądź wygłaszając referat/wystąpienie wsparte prezentacją multimedialną;
- członek zespołu – który potrafi współpracować przyjmując przy tym różne role. Członek zespołu jest świadomy wagi i znaczenia współpracy w ramach zespołu, dzięki czemu potrafi realizować zadania służące osiąganiu wspólnych celów korzystnych dla organizacji;
- otwarty i chłonny wiedzy – który jest świadomy i jednocześnie przekonany o potrzebie permanentnego pogłębiania wiedzy, co skutkuje nie tylko pogłębianiem własnych kwalifikacji, ale także rozwojem osobistym orz kształtowaniem własnych postaw życiowych.
-
Ścieżki rozwoju (tzw. specjalności) realizowane w ramach studiów II stopnia
- Administracja publiczna
-
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja publiczna, dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do pracy na stanowiskach samodzielnych i niższych stanowiskach kierowniczych w administracji publicznej (rządowej i samorządowej), a także wszelkich innych instytucjach związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej, w tym organizacjach pozarządowych, współpracujących z administracją publiczną oraz organizacjach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
-
- Administracja pomocy społecznej i ochrony zdrowia
-
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja pomocy społecznej i ochrony zdrowia dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do pracy na stanowiskach samodzielnych i niższych stanowiskach kierowniczych w różnego rodzaju jednostkach administracyjnych pomocy społecznej
i ochrony zdrowia, np. regionalnych ośrodkach polityki społecznej, ośrodkach pomocy społecznej, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach wsparcia, w zakładach opiekuńczo-leczniczych, zakładach karnych, innych instytucjach zajmujących się pomocą społeczną i ochroną zdrowia oraz w organizacjach pozarządowych zajmujących się diagnozowaniem i przeciwdziałaniem problemom społecznym. - Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
-
- Mediacje w administracji
-
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Mediacje w administracji dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do pracy na samodzielnych i niższych stanowiskach kierowniczych w administracji publicznej (rządowej, samorządowej), przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych, organizacjach pozarządowych i międzynarodowych. Potrafi samodzielnie wyznaczać swoje zadania w kontekście celów organizacji i charakterystyki zajmowanego stanowiska Absolwent dysponuje także odpowiednimi kwalifikacjami w zakresie efektywnego prowadzenia mediacji.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
Absolwent studiów II stopnia przygotowujący się do pracy w administracji to:
- w obszarze wiedzy:
- kompetentny decydent – który ze względu na posiadanie pogłębionej wiedzy administracyjnej, pogłębionej o elementy interdyscyplinarne ma kompetencje do podejmowania przemyślanych, samodzielnych, a przede wszystkim właściwych decyzji,
- legalista – który, z racji na posiadaną wiedzę nie tylko przestrzega, ale także postępuje zgodnie z obowiązującymi zasadami prawnymi, społecznymi oraz etycznymi,
- świadomy urzędnik – który nie tylko wykazuje się wiedzą w zakresie profesjonalnej terminologii administracyjno-prawnej, ale także narzędzi służących właściwej interpretacji przepisów prawnych, co tworzy solidne podstawy w podejmowaniu słusznych samodzielnych decyzji.
- w obszarze umiejętności i kompetencji społecznych:
- merytoryczny mówca – potrafiący posługiwać się rozszerzonym aparatem pojęciowym z zakresu nauk administracyjno – prawnych, co pozwala mu na merytoryczny głos w dyskusji, a także właściwe i zrozumiałe argumentowanie własnego stanowiska,
- analityczny lider – posiadający umiejętność myślenia przyczynowo – skutkowego, ułatwiającego analizę sytuacji problemowych z zakresu funkcjonowania administracji, zaś wdrażanie zaproponowanych rozwiązań tych sytuacji pozwala mu na przyjmowanie roli lidera
- innowacyjny mentor – który nie tylko organizuje własny proces uczenia się, ale także inspiruje innych członków zespołu do pogłębiania wiedzy, w celu realizacji podjętych zamierzeń oraz nieustannego dostosowywania się do zmieniającej się rzeczywistości.
-